Storytelling
Blogserie: Inspirerende vergaderbreaks
Storytelling
Storytelling is het vertellen van een verhaal om een doel te bereiken. Storytelling is een perfecte manier om mensen te raken, te inspireren, fans te krijgen en daarmee uiteindelijk je doel te bereiken. Verhalen sluiten naadloos aan bij de manier waarop wij informatie verwerken en helpen ons om makkelijker besluiten te nemen. Bovendien gaan verhalen altijd over emoties. En ons emotionele brein is bepalend voor de meeste beslissingen die we nemen. Visueel materiaal is bij story-telling is must, de uitdaging is hierbij om mensen en hun emoties te vangen in een goed en samenhangend verhaal.
Waarom storytelling voor vergaderlocaties?
Wij helpen locatie-eigenaren met het goed vermarkten van hun vergaderlocatie. Iedere locatie heeft haar eigen verhaal, dat is wat jouw locatie uniek maakt en doet onderscheiden van alle andere locaties. Middels brochures en websites vertel je je verhaal door middel van teksten en foto's. Maar bij storytelling is het vooral belangrijk dat er samenhang en emotie is, welke goed te vangen zijn in bewegende beelden. Wanneer het verhaal van jouw locatie op de juiste manier verteld wordt, kan het mensen raken en aanzetten tot een boeking. Eén van de geheimen van een succesvolle vergaderlocatie is “storytelling”. Vertel je eigen, unieke verhaal en laat ons dit verwerken in een inspirerend filmpje, compleet met sfeervolle shots en mooie camerabeelden.
Waarom bieden wij aan een filmpje voor jullie te maken?
Uit diverse onderzoeken en uit de praktijk blijkt telkens weer dat gevoel en beleving doorslaggevend zijn bij de keuze van een vergaderlocatie. Het blijkt echter vaak lastig om dit gevoel op de juiste manier bij potentiële gasten over te brengen. Een inspirerend filmpje is hiervoor een uitgelezen mogelijkheid, mits het filmpje op de juiste manier gemaakt wordt. Na lang zoeken en veel uitproberen hebben we een geweldige partner gevonden die deze beleving op een bijzondere manier in beeld kan brengen. Daarnaast worden bewegende beelden steeds belangrijker in de online communicatie. Denk hierbij aan website, social media, mailverkeer, digitale offertes etc. Wij willen “onze” locaties graag een laagdrempelige mogelijkheid bieden om, tegen lage kosten, een mooi en inspirerend filmpje te laten maken. Dit filmpje past tevens goed op onze eigen websites, waar mooie beelden en (sfeer-)beleving centraal staan. Filmpjes mogen hierbij niet ontbreken, maar dan wel een filmpje die op de juiste manier het gevoel en de beleving van een locatie overbrengt.
Benieuwd hoe onze filmpjes eruit zien?
Hieronder een aantal voorbeeld van filmpjes die we hebben gemaakt:
Locaties
Activiteiten
Bekijk meer video's op ons YouTube kanaal: www.youtube.com/buitenbusiness
Hoe werkt het?
Voorafgaand krijg je een informatiesheet van ons ter voorbereiding. Er wordt vervolgens een datum ingepland waarop een dagdeel gefilmd en geïnterviewd wordt op je eigen locatie. Het filmpje wordt in het voorjaar, de zomer of vroege najaar ingepland, om de mooiste (groene) beelden te krijgen. Naar keuze kunnen ook meerdere filmpjes in verschillende seizoenen gemaakt worden. Bij slecht weer wordt het filmen verschoven naar een later tijdstip. Van tevoren kan je doorgeven wat je graag in beeld wilt krijgen en kunnen wij eventueel helpen om de “Unique Selling Points” van je locatie te bepalen.
Op de dag zelf wordt gestart met een rondleiding door de locatie en een praatje om wensen en ideeën met elkaar af te stemmen. Vervolgens wordt de locatie-eigenaar of medewerker ca. 3 kwartier tot een uur geïnterviewd. Aan de hand van dit interview worden aansluitend sfeershots gemaakt, bij voorkeur met een “gevulde” locatie. Dit kunnen echte gasten zijn of figuranten in de vorm van familie, vrienden, buren, kennissen etc. Zijn er bijzondere activiteiten op de locatie dan is het leuk om hiervan ook beelden te schieten. Denk hierbij aan koeien melken, moestuin, varen met een bootje, pizza’s bakken in een bakhuisje etc. Het interview en het schieten van de beelden neemt ongeveer een dagdeel in beslag. Vervolgens wordt het filmpje gemonteerd tot een inspirerende video waarin in ca. 1 minuut een pakkend verhaal over je locatie verteld wordt. Na goedkeuring en eventuele correcties wordt het filmpje online geplaatst en gepromoot door BuitenBusiness. Je krijgt samen met BuitenBusiness de gebruikersrechten. Het filmpje kan voor allerlei doeleinden gebruikt worden: website(s), mail, offertes, digitale brochures etc.
Wat kost het?
Wij vragen een eigen bijdrage van € 995,--, dit is inclusief:
* Inlezen en voorbereiding
* Dagdeel interview en filmen op locatie
* Slecht weer garantie: bij slecht weer wordt het filmen verplaatst naar een later tijdstip
* Montage film inclusief bijpassende muziek
* Correctieronde, pas na goedkeuring wordt de definitieve versie aangeleverd
* Plaatsen film op YouTube-kanaal en promotie door BuitenBusiness
* Reisuren
* Exclusief BTW en reiskosten € 0,25/km.
- Eerste montage wordt opgestuurd ter goedkeuring, hierna kunnen nog eventuele aanpassingen doorgevoerd worden.
- Betaling mag na het filmen op locatie, echter dient voor oplevering van het filmpje binnen te zijn.
- Bij de intro en het outro wordt het logo van BuitenBusiness vermeld. Wil je dit logo niet op het filmpje vermeld hebben, dan worden de gebruikelijke kosten voor het filmpje, te weten € 1995,--, in rekening gebracht exclusief evt. meerkosten.