Algemene Voorwaarden
1. Website
BuitenBusiness, gevestigd aan de Beatrixlaan 25 te Hengelo Gelderland, is een dienstverlenende onderneming op het gebied van adviseren, organiseren, bemiddelen en reserveren van bijzondere vergaderlocaties, vergaderarrangementen, vergaderbreaks, zakelijke events en evenementen. Tevens kunnen klanten de aangeboden vergaderlocaties en vergaderbreaks online boeken.
Op ieder gebruik van de website(s) van BuitenBusiness en op alle diensten van BuitenBusiness zijn deze algemene voorwaarden van toepassing. Indien zowel klanten als (rechts)personen en derden, die direct of indirect betrokken zijn bij de websites en dienstverlening van BuitenBusiness, niet instemmen met de algemene voorwaarden dienen zij geen gebruik te maken van zowel de websites als de diensten van BuitenBusiness.
BuitenBusiness doet haar uiterste best de website(s) zo volledig en correct mogelijk op te stellen, op basis van beschikbaar gestelde gegevens van accommodatiehouders en derden. BuitenBusiness is niet aansprakelijk voor eventuele onvolledige of foutieve gegevens. Aan de genoemde informatie op deze website kunnen geen rechten worden ontleend. Alle genoemde prijzen zijn onder voorbehoud van eventuele prijswijzigingen. De informatie op de website(s) en het aanbod van arrangementen zal regelmatig gewijzigd en aangepast worden. BuitenBusiness draagt geen verantwoordelijkheid voor voorlichtingsmateriaal dat onder de verantwoordelijkheid van derden is uitgegeven.
Het overnemen van teksten, foto's, gegevens of logo's van deze website is niet toegestaan zonder uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van BuitenBusiness. Het is niet toegestaan de via de website verkregen informatie over diensten of arrangementen te gebruiken en/of te kopiëren, te wijzigen, verspreiden of openbaren voor andere doeleinden dan het door BuitenBusiness beoogde doel.
Op deze website kunnen hyperlinks vermeld staan. BuitenBusiness is niet verantwoordelijk voor de inhoud van de websites van deze links en is niet aansprakelijk voor directe of indirecte schade die samenhangt met het gebruik van deze links en de daarbij behorende websites.
Reacties van gasten in het gastenboek en op het prikbord dienen gepast te zijn en verband te houden met het verblijf van gasten in de vergaderlocaties en/of het gebruik van vergaderarrangementen en/of vergaderbreaks. BuitenBusiness is gerechtigd reacties zonder opgaaf van redenen en zonder kennisgeving te verwijderen.
1.1 Tarieven
Alle aangeboden tarieven zijn lager of gelijk aan de elders gepubliceerde tarieven van de betreffende locatie.
De tarieven, welke vermeld worden op de site, zijn per persoon, tenzij anders vermeld. Alle tarieven, welke vermeld worden op de site, zijn exclusief BTW, tenzij anders vermeld.
De diensten van BuitenBusiness, bestaande uit advisering, organisatie, bemiddeling en reservering van bij BuitenBusiness aangesloten locaties, worden gratis aan klanten verleend in opdracht van de klant via de website, e-mail of telefonisch contact m.u.v. aanvragen via het organisatiebureau.
Locaties kunnen tegen betaling adverteren op deze website, hiervoor wordt een overeenkomst aangegaan. Op deze overeenkomst zijn andere algemene voorwaarden van toepassing, deze worden verstrekt bij het aangaan van de overeenkomst en zijn te vinden op VoorLocaties/algemene-voorwaarden.
2. Vergaderlocaties
Teneinde een correcte boeking te maken bij de aangesloten vergaderlocaties dienen klanten en gebruikers van de website te allen tijde juiste en volledige gegevens en informatie te verstrekken aan BuitenBusiness.
Wanneer bedrijven en/of particulieren een reservering maken bij één van de vergaderlocaties via de website, wordt een overeenkomst afgesloten met de gekozen vergaderlocatie of dienstverlener. BuitenBusiness is geen partij bij deze overeenkomst. De reservering wordt bevestigd door de (eigenaar van de) vergaderlocatie of betreffende dienstverlener met de daarbij geldende reserveringsvoorwaarden van de betreffende accommodatiehouder of dienstverlener.
Wanneer reserveringen, in opdracht van de dienstverlener of klant, door BuitenBusiness bevestigd worden zijn altijd de Uniforme Voorwaarden Horeca van toepassing, tenzij anders vermeld. Deze voorwaarden worden u op verzoek toegestuurd.
Bij wijziging of annulering van de reservering gelden de reserveringsvoorwaarden zoals die door de betreffende accommodatiehouder of dienstverlener gemeld zijn. BuitenBusiness kan hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
Bij wijziging of annulering van reserveringen welke door BuitenBusiness bevestigd zijn, worden de richtlijnen volgens de Uniforme Voorwaarden Horeca gehanteerd.
Bij annulering van een opdracht door het organisatiebureau voordat een definitieve boeking is geplaatst, worden € 250,-- annuleringskosten per opdracht in rekening gebracht.
Daarnaast kan BuitenBusiness nooit aansprakelijk gesteld worden voor een onjuiste uitvoering van via BuitenBusiness gereserveerde diensten of vergaderlocaties. Op alle geleverde diensten en gehuurde vergaderlocaties zijn de leveringsvoorwaarden van de betrokken dienstverlener of accommodatiehouder van toepassing.
BuitenBusiness kan door klanten niet aansprakelijk gesteld worden voor tekortkomingen in gehuurde vergaderlocaties noch voor schade die een gevolg is van het verblijf in de gehuurde vergaderlocatie, deelname aan vergaderarrangementen en/of vergaderbreaks of ander gebruik van door de dienstverlener beschikbaar gestelde faciliteiten. Uitgesloten wordt de aansprakelijkheid van BuitenBusiness voor schade die de klant lijdt in het kader van de uitoefening van een beroep of bedrijf.
Daarnaast kan BuitenBusiness niet aansprakelijk gesteld worden indien de huur van de vergaderlocatie en/of deelname aan een vergaderarrangement en/of vergaderbreak en/of gebruik van andere door dienstverlener beschikbaar gestelde faciliteiten, door een niet aan BuitenBusiness toe te rekening oorzaak, niet, niet volledig of niet naar tevredenheid kan plaatsvinden.
Wanneer mocht blijken dat BuitenBusiness aantoonbaar niet juist heeft gehandeld en de klant hierdoor schade heeft geleden, kan BuitenBusiness slechts aansprakelijk gesteld worden voor de directe schade en nooit voor meer dan 10% van het bedrag van de door de accomodatiehouder of dienstverlener gefactureerde diensten. BuitenBusiness kan nooit aansprakelijk gesteld worden voor gevolgschade.
3. Organisatiebureau
3.1 Overeenkomst
De algemene voorwaarden vergaderlocaties zoals genoemd onder punt 2, zijn van toepassing op overeenkomsten die gesloten worden door het organisatiebureau.
Een overeenkomst met het organisatiebureau komt tot stand door aanvaarding van onze diensten middels het invullen van het intakeformulier door de opdrachtgever/klant.
Het organisatiebureau zorgt voor het opvragen van offertes bij locaties, plaatsen van opties en het boeken van de locatie, dit alles in overleg met de klant. De boekingsfee bedraagt 10% over de totale offerte exclusief eventuele aanvullende workshops.
Indien een opdracht wordt geannuleerd zonder dat er een boeking tot stand is gebracht, worden annuleringskosten in rekening gebracht, te weten € 250,-- per opdracht.
Indien gewenst kunnen de werkzaamheden van het organisatiebureau worden uitgebreid waarbij bezichtigingen bij de locaties worden gepland, onderhandelingen worden gevoerd, een draaiboek wordt gemaakt en de begeleiding op de dag zelf wordt verzorgd. Indien hiervoor, buiten de boekingsfee van 10%, aanvullende kosten in rekening worden gebracht dan wordt dit voorafgaand aan de opdracht kenbaar gemaakt.
3.2 Facturatie
Naar wens van de klant kan alleen facturatie van de boekingsfee plaatsvinden of kan het gehele event gefactureerd worden. In beide gevallen wordt vooraf een nota toegestuurd, welke voor aanvang van het event voldaan moeten zijn.
Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van de juiste gegevens voor de facturatie. Indien deze gegevens niet juist zijn doorgegeven rekenen wij bij iedere aanpassing € 25,-- administratiekosten. Extra deelnemers, extra verbruiken en aanvullende diensten zullen op basis van nacalculatie worden doorberekend.
Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever is vanaf dat moment een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Indien de opdrachtgever in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever.
4. Vergaderbreaks
Deze voorwaarden zijn van toepassing op al onze offertes en overeenkomsten aangaande vergaderbreaks, (teambuilding-) activiteiten en events en de daaruit voortvloeiende uitvoering van werkzaamheden en levering van diensten en goederen, zulks met uitsluiting van algemene voorwaarden van derden, w.o. toeleveranciers, klanten en opdrachtgevers.
Mocht een overeenkomst of arrangement namens een opdrachtgever of klant worden gesloten door een derde, dan staat deze derde ervoor in dat de opdrachtgever c.q. klant deze voorwaarden heeft aanvaard, bij gebreke waarvan de derde aan deze voorwaarden is gebonden als ware hij zelf opdrachtgever of klant is.
4.1 Overeenkomst
Een overeenkomst komt tot stand door aanvaarding van onze offerte door de opdrachtgever/klant.
Offertes zijn vrijblijvend en kunnen mitsdien door ons nog na de aanvaarding door de opdrachtgever/klant schriftelijk worden herroepen.
Een herroeping zal door ons uiterlijk 10 dagen na ontvangst van de aanvaarding worden verzonden.
Overeenkomsten betreffen uitsluitend de kern van de prestatie zoals deze in de offerte is gespecificeerd. Geen beroep kan worden gedaan op en geen rechten kunnen worden ontleend aan algemene informatie die in de folder-, website en/of reclame uitingen is gegeven.
De inhoud van de overeenkomst is bepaald door de in de offerte of bevestiging van de overeenkomst gespecificeerde werkzaamheden en te verlenen of beschikbaar gestelde diensten.
Alle prestaties die ten behoeve van het overeengekomen event moeten worden geleverd en niet zijn beschreven volgens artikel B.7 zullen worden beschouwd als bijkomende werkzaamheden en kunnen apart in rekening worden gebracht.
4.2 Aansprakelijkheid
Wij erkennen geen aansprakelijkheid voor schade die niet op normale voorwaarden kon worden verzekerd en de verzekeringsmaatschappij de schade niet tevens heeft vergoed of voor zover van een derde geen vergoeding werd verkregen.
Wij zijn nimmer aansprakelijk voor welke schade dan ook door de opdrachtgever/klant en/of gasten en/of derden geleden tenzij wordt aangetoond dat de schade het directe gevolg is van verwijtbaar handelen onzerzijds.
In geen geval zijn wij gehouden een hoger bedrag aan schadevergoeding te betalen dan de reserveringswaarde of het door de verzekeraar van ons aan ons terzake uitbetaalde bedrag of een van een derde verkregen vergoeding.
Voor schade aan of met door de opdrachtgever/klant meegenomen goederen, waaronder apparatuur, software bestanden, mediahulpmiddelen, bescheiden monster en voertuigen veroorzaakt zijn wij nimmer aansprakelijk te houden tenzij de schade het rechtstreekse gevolg is van opzet onzerzijds.
Wij zijn ook niet aansprakelijk voor schade direct of indirect aan wie of wat ontstaan als direct of indirect gevolg van enig gebrek of enige hoedanigheid of omstandigheid aan, in of op de aan ons ter beschikking staande onroerende zaak en/of behorende opstallen.
De opdrachtgever/klant vrijwaart ons voor aanspraken van derden die uit de hierboven bedoelde hinder en schade voortvloeien.
4.3 Overmacht
Als overmacht zal voor ons gelden iedere voorziene, onvoorziene, voorzienbare of onvoorzienbare omstandigheid die de uitvoering van de aangegane overeenkomst voor ons zodanig bemoeilijkt dat uitvoering redelijkerwijs onmogelijk of ondoenlijk wordt.
Hieronder wordt mede verstaan zodanige omstandigheden bij personen en/of diensten en/of instellingen, waarvan wij in het kader van de voorbereiding en uitvoering van de overeenkomst gebruik moeten en behoren te maken, alsmede alles wat voor voornoemden als overmacht of opschortende dan wel ontbindende voorwaarden geldt.
4.4 Facturatie
Voorafgaand aan het event zenden wij een nota toe à 100% van de boekingswaarde. Deze nota zal voor aanvang van het event voldaan moeten zijn.
Indien de opdrachtgever/klant nalatig blijft het volledig verschuldigde bedrag te voldoen voor aanvang van het event, behouden wij ons het recht voor het geplande event te annuleren, zonder hierbij aansprakelijk gesteld te kunnen worden voor eventuele gevolgschade van de opdrachtgever/klant. Tussentijdse opzegging als hier bedoeld ontslaat de opdrachtgever/klant niet uit zijn overeengekomen financiële verplichtingen.
Opdrachtgever is zelf verantwoordelijk voor het tijdig doorgeven van de juiste gegevens voor de facturatie. Indien deze gegevens niet juist zijn doorgegeven rekenen wij bij iedere aanpassing € 25,-- administratiekosten.
Op de dag van het event worden de deelnemers geteld. Wanneer blijkt dat meer mensen deelnemen dan door opdrachtgever vooraf kenbaar gemaakt, worden de kosten hiervoor evenredig doorberekend op basis van nacalculatie, verhoogd met 10% over het totaalbedrag.
De prijsstelling is exclusief 21% BTW, tenzij anders vermeld.
Indien opdrachtgever in gebreke blijft in de tijdige betaling van een factuur, dan is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. De opdrachtgever is vanaf dat moment een rente verschuldigd van 1% per maand, tenzij de wettelijke rente hoger is, in welk geval de wettelijke rente verschuldigd is. De rente over het opeisbare bedrag zal worden berekend vanaf het moment dat de opdrachtgever in verzuim is tot het moment van voldoening van het volledig verschuldigde bedrag. Indien de opdrachtgever in verzuim is in de (tijdige) nakoming van zijn verplichtingen, dan komen alle redelijke kosten ter verkrijging van voldoening buiten rechte voor rekening van de opdrachtgever.
4.5 Annulering
De door de opdrachtgever/klant te betalen schadevergoeding in verband met annulering van de door de opdrachtgever/klant gereserveerde en vastgelegde diensten, die onder verantwoordelijkheid van BuitenBusiness B.V. vallen, worden vastgesteld op basis van de waarde als vastgelegd in de door de opdrachtgever/klant aanvaardde offerte, hier nader te noemen reserveringswaarde.
Tot 14 dagen voor aanvang mag tot 10% van het aantal personen kosteloos geannuleerd worden.
De opdrachtgever/klant dient ons schadeloos te stellen bij volledige annulering en wel tegen een percentage van:
- a. 50% bij annulering gelijk of minder dan 30 dagen voor de ingangsdatum
- b. 75% bij annulering gelijk of minder van 21 dagen voor de ingangsdatum
- c. 100% bij annulering gelijk of minder dan 14 dagen voor de ingangsdatum
een en ander onverminderd het recht op verdere schadeloosstelling indien daartoe gronden aanwezig zijn.
Als het aantal deelnemers minder is dan het opgegeven aantal vindt geen restitutie plaats, tenzij dit tot de 14e dag voor de dag dat de dienstverlening zal starten bekend wordt gemaakt.
Annuleringen worden alleen in behandeling genomen indien schriftelijk of per email ingediend op werkdagen tijdens kantooruren. Annuleringen buiten deze kantooruren worden geacht te zijn verricht op de eerstvolgende werkdag.
Ingeval de opdrachtgever/klant om zijn moverende reden de overeenkomst tussentijds beëindigt is opdrachtgever/klant verplicht naast de tot dan toe door ons verrichte werkzaamheden en gemaakte kosten een niet voor verrekening vatbare schadeloosstelling te betalen van 10% over de hoofdsom, onverminderd het recht op verdere schadeloosstelling, zoals hierboven bedoeld.
4.6 Specifieke condities
Uiterlijk 14 dagen voor aanvang van de door ons te organiseren events en de daarbij behorende overeengekomen voorzieningen ontvangen wij de definitieve gegevens omtrent het te hanteren tijdschema en de opgave van het aantal deelnemers, bij gebreke waarvan de geaccordeerde offerte voor partijen bindend zal zijn, waarvan slechts kan worden afgeweken indien een en ander redelijkerwijs door ons valt te organiseren en onder de verplichting de daaruit voor ons voortvloeiende extra kosten te vergoeden.
Wij zijn gerechtigd op ieder moment zonder opzegtermijn het overeengekomene met de opdrachtgever/klant tussentijds te beëindigen wanneer bij herhaling en ondanks waarschuwing de opdrachtgever/klant de door ons te stellen huisregels overtreedt, dan wel zich anderszins zodanig gedraagt dat naar het redelijk oordeel van ons de orde en rust in het bedrijf in de meest ruime zin des woords, daardoor wordt verstoord of kan worden verstoord. Tussentijdse opzegging als hier bedoeld ontslaat de opdrachtgever/klant niet uit zijn overeengekomen financiële verplichtingen.
5. Privacy
Ten behoeve van een nog betere dienstverlening aan haar klanten, verzamelt BuitenBusiness persoonsgegevens die herleidbaar zijn tot de klant. Deze persoonsgegevens worden verstrekt aan accommodatiehouders, dienstverleners en derden voor het versturen van de reserveringsbevestiging. Daarnaast kunnen de persoonsgegevens gebruikt worden voor het versturen van informatieve e-mails en elektronische nieuwsbrieven m.b.t. het aanbod en de dienstverlening van BuitenBusiness. De klant kan te allen tijde haar persoonsgegevens laten wijzigen of verwijderen uit het bestand. Meer weten over de wijze waarop wij omgaan met persoonsgegevens? Lees dan ons privacy statement.
6. Slotbepaling
Op al onze diensten is uitsluitend Nederlands recht van toepassing. De in deze algemene voorwaarden gemelde uitsluitingen en beperkingen van aansprakelijkheid gelden eveneens voor personeel van BuitenBusiness B.V. en/of door BuitenBusiness B.V. ingeschakelde derden.